Atenție, urmează un articol ce vă poate afecta emoțional!

iunie 15, 2021

Încă de la începuturi, oamenii au realizat că funcționează mai bine în grupuri, că doar organizați și conduși de un lider iscusit pot supraviețui și evolua. Poate că nu sună bine, dar oricât ne-ar plăcea sau nu, tot timpul ne raportăm la ceilalți – la ceea ce fac, la ceea ce au, ce beau, ce mănâncă, unde se plimbă.

Atunci când industriile s-au dezvoltat și comerțul a luat amploare, prin multitudinea de produse puse pe piață, consumatorul a devenit un pic confuz. Ce să aleg, ce o fi mai bun pentru mine? De la recomandări făcute de rude, prieteni, vecini, s-a trecut la publicitatea făcută oficial și riguros pe TV și la radio. Publicitatea este sufletul comerțului. Un produs „no name”, ce-ți iese în cale, nu prea are șanse să ajungă cu tine acasă. Dacă nu a spus cineva, undeva, că e un produs bun, de calitate excepțională, la un preț de neratat, nu prea îți vine să-l iei. Dacă e o coadă undeva, românul se așază – se dă ceva ce sigur îmi trebuie! Dacă trece pe lângă un magazin în care nu se vede niciun client – e clar! – acolo nu e nimic interesant. Și uite așa s-a ajuns ca domeniul publicității să fie unul foarte solicitant și ofertant financiar.

Acum viața noastră s-a mutat în online, rețelele sociale au început să facă parte din noi. E tot un soi de publicitate, ne facem reclamă nouă înșine. Uite ce frumos arăt, ce casă am, ce mașină, ce copii adorabili, în ce locuri de vis merg în vacanță și altele, și altele.

Fiecare dintre noi rezonăm cu niște persoane ce par că ne reprezintă, sau pe care le admirăm și le luăm drept model. Publicitatea a prins această slăbiciune și astfel am ajuns să privim clipuri publicitare pe youtube, facebook, instagram, tiktok și toate celelalte. Nimic nu mai rulează fără publicitate, pentru că de acolo vin banii și susținerea. Așa s-a născut termenul de „influencer” care înseamnă… ce? Un personaj cu foarte mulți urmăritori, cel puțin 100k, care îți spune ce parfum să folosești, ce brand de bijuterii să cauți, ce haine sunt în trend, ce detergenți sunt eficienți, ce materiale de construcție să folosești, ce mobilă îți vine perfect în living, ce ghiozdan să-i iei lu’ ăla micu’ și tot așa pânâ la ce hârtie igienică e cea mai delicată. Și face toate astea într-un mod atât de firesc, în timp ce se machiază, de exemplu, încât nici nu apuci să conștientizezi că de fapt ea (sau el) face o reclamă la ceva.

Una dintre cele mai mari influencerițe de la noi, într-un podcast (noua formă de emisiune radio pe o anumită temă) a menționat un brand de 5 ori, absolut „din întâmplare” încât cu greu te puteai abține să nu cauți respectivul brand. Totul devine din ce în ce mai intruziv cu toate că pare a fi inofensiv și neintenționat. Suntem atât de ușor de influențat și manipulat precum o mașinuță cu telecomandă. Trebuie doar să știi pe ce butoane să apeși. Astfel că publicitatea, marketingul și analizele pe publicul țintă dau direcția viitorului.

O vedetă, care are și talent muzical, în afara faptului că este frumoasă, (condiție esențială în „influențărism”) dezvăluia că : „4 instastory-uri cu swipe up și tag pentru client – 500€, un video pe feed e 1200€ și o postare pe feed 950€.”

În concluzie, rețelele sociale sunt noua piață de desfacere pentru că acolo este cea mai mare concentrare de persoane, de la categoria de vârstă 10+/- până la 60+, toată lumea e pe rețele. Pentru că aceste rețele (network) sunt o plasă în care pici sau te arunci de bunăvoie, unde ți se arată doar partea frumoasă, ți se spune doar ceea ce vrei să auzi și îți dau iluzia libertății de exprimare și etalare, când de fapt ești doar un subiect pe care se fac zeci de studii începând de la un like pentru ceva sau cineva, până la timpul pe care îl petreci acolo. Totul este atent monitorizat și contorizat. Așa că, înainte să deschizi, facebook-ul, tiktok-ul, insta și celelalte, ia-ți un mic scut care să filtreze toate informațiile audio-video pe care le vei primi. Ești, oricum, una dintre rotițele care învârt mecanismul, așa că încearcă să fii una de calitate, care mișcă ceva într-un sens bun.

Ridică standardele!

Ionela Din, parte din echipa Lorex Media

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter

Latest News

Atenție, urmează un articol ce vă poate afecta emoțional!

iunie 15, 2021

Relația dintre Grafic Designer și client

iunie 14, 2021